Γευση Εκδρομων

Εκδρομή στην Κρήτη 14-16 Ιουνίου PDF Εκτύπωση E-mail
Γράφει ο/η Τσερτσιγιάννης Γιάννης - Tserts
25.06.08

Αυτήν τη φορά το σασπένς άρχισε νωρίς... "Θα φύγουν τα καράβια; Θα γυρίσουμε πίσω; Θα ταλαιπωρηθούμε;" Ευτυχώς μια μέρα πριν την αναχώρηση μάθαμε ότι το λιμάνι θα λειτουργούσε κανονικά, όπερ και εγένετο!

Ξημερώματα Σαββάτου μας βρήκαν στο λιμάνι του Ηρακλείου φρέσκους (σχετικά) και ετοιμοπόλεμους, και με τη συνοδεία των Κρητών (Γιώργος (exotic) και Γιώργος (gvaraderakias)) που είχαν έρθει να μας παραλάβουν, ξεκινήσαμε για Ελούντα...

Μετά από μια σύντομη στάση για καφέ με θέα το Αιγαίο λίγο μετά το Ηράκλειο, συνεχίσαμε την όμορφη και γρήγορη διαδρομή μέχρι τα ξενοδοχεία. Αφήσαμε τα πράγματα, βολευτήκαμε και συγκεντρωθήκαμε χαλαρά για να ξεκινήσει το πρόγραμμα της ημέρας, το οποίο είχε επωμιστεί ο Μιχάλης (M. Pagalos).

Μέσα από γραφικά χωριουδάκια, με την επιβλητική Κρητική φύση να μας καλωσορίζει, καλό οδόστρωμα και αμείωτη διάθεση, οδηγηθήκαμε στην Λατώ, την υστερο-Μινωϊκή πόλη που δεσπόζει πάνω από τον κόλπο του Αγίου Νικολάου. Η Άστα, η Λιθουανή φίλη του Μιχάλη, μας έκανε μια μινι-ξενάγηση και μας εξήγησε την σημαντικότητα αυτήν της πόλης, ενώ οι φωτογραφικές μηχανές μας είχαν πάρει φωτιά! Υπό την πίεση των, πεινασμένων πλέον, εκδρομέων ξεκινήσαμε για το οροπέδιο του Καθαρού, ένα σπάνιο, άγριο οικοσύστημα που αξίζει να προστατευθεί.. Πλέον έχει έρθει στην παρέα και ο έτερος οργανωτής, ο Ζάχος.

Ο δρόμος σφιχτός, απαιτητικός, στενός και γεμάτος στροφές, τέλειος δηλαδή για τα γούστα μας! Φτάσαμε και μας υποδέχτηκε ο Κυρ Γιάννης, ο πολύ φιλικός "σιτιστής" μας. Ρεύμα από τη γεννήτρια μόνο για τα βασικά, και άρχισε το φαγοπότι. Το γαμοπίλαφο που φάγαμε εκεί ήταν για μερικούς της παρέας η κορυφαία ανάμνηση όλης της εκδρομής.. Βγήκε και κιθάρα, τραγουδήσαμε όλοι μαζί και δώσαμε ένα πρώτης τάξης show στους Γερμανούς τουρίστες δίπλα που δεν έκλεισαν την κάμερα μέχρι να φύγουμε..

Άτακτη υποχώρηση στο ξενοδοχείο, είχαμε μαζέψει κούραση πλέον, και μετά από λίγη χαλάρωση ραντεβού στο ένα ξενοδοχείο, όπου μας περίμεναν μπύρες και γιγαντο-οθόνες για να δούμε τον αγώνα της Εθνικής μας. Επειδή δεν πήγε κατ' ευχήν το αποτέλεσμα, ακολούθησε «πίτσα της παρηγοριάς» και «βόλτα της παρηγοριάς» στην Ελούντα και απόσυρση στα δωμάτια άδειοι από ενέργεια αλλά γεμάτοι εικόνες..

Κυριακή, η ημέρα του Ζάχου, ξεκινάμε μια ώρα αργότερα από το πρόγραμμα για να συντονιστούμε με «ενισχύσεις» από την δυτική Κρήτη!  Λίγο μετά την Ιεράπετρα ενώνονται όλες οι ομάδες, και μια μεγάλη γραμμή από μοτοσικλέτες διασχίζει τις άνυδρες νότιες περιοχές. Σύντομη στάση για κέρασμα αναψυκτικού από τον Ζάχο, και ακριβώς μετά αρχίζει μια από τις καλύτερες διαδρομές που κάναμε. Ένας στενός φιδογυριστός δρόμος, με άσφαλτο βεντούζα, περιτριγυρισμένοι από άγριες πλαγιές γεμάτες θάμνους στα γνώριμα καλοκαιρινά χρώματα, με τα πράσινο-γαλάζια νερά και τις απότομες παραλίες να φαίνονται λίγο πιο μακρυά... Τέλεια!

Περάσαμε τό Γούδουρα ( το ΝΑ ώτερο κατοικημένο χωριό τής Κρήτης) μετά Αθερινόλακο καί από τή Ζήρο κατεβήκαμε Ξερόκαμπο.
Εδώ κινηθήκαμε παράλληλα με το Καρπάθιο (Ανατολικές ακτές ) και μετά το Παλαίκαστρο και πριν από το φοινικόδασος στό Βάι στρίψαμε Αρ. μπαίνοντας στη Β. Κρήτη για να φτάσουμε στο μοναστήρι της Παναγίας της Ακρωτηριανής ,

Στην πανέμορφη και ιστορική μονή Τοπλού (το λάστιχο που έπαθε ο Παύλος ξεπεράστηκε γρήγορα με τη βοήθεια του Χρήστου και του Ευτύχη). Ο ηγούμενος και οι γυναίκες της μονής μας υποδέχτηκαν με ζεστασιά και μας ξενάγησαν στα κειμήλια της μονής, μας αφηγήθηκε την ιστορία της, μας κέρασαν καφέ και πορτοκαλάδα , και μας μίλησε για τις βιολογικές καλλιέργειες που γίνονται εκεί, στα κτήματα της μονής. Δεν θα ξεχάσω την ιδιαίτερη αρχιτεκτονική του κτιρίου που σε ταξιδεύει σε άλλες εποχές, πραγματικά ωραίες εικόνες...

Οδήγηση από άλλο δρόμο και κατάληξη στον μακρύ γιαλό, όπου  είχε κανονίσει ο Ζάχος να κάτσουμε για φαΐ δίπλα στη θάλασσα, μερικοί πρόλαβαν και να βουτήξουν πριν αρχίσει το τραπέζι. Η διαδικασία είναι σύντομη και καταλήγει σε μια παρέα με γεμάτα στομάχια που θέλει να ξανανέβει στις μηχανές για να χωνέψει... Η επιστροφή βιαστική και μετά από μια ανασύνταξη (η απευθείας κάποιοι άλλοι) επισκεπτόμαστε τον Άγιο Νικόλαο, με το γραφικό λιμάνι-λίμνη.. Παγωτό και ποτό και διστακτικά αποχωρούμε για ξεκούραση μετά από άλλη μια απίθανη μέρα..

Αρχίζει η τελευταία μέρα και η παρέα παίρνει το καραβάκι για τη Σπιναλόγκα, το απόρθητο Ενετικό νησί-οχυρό με την θλιβερή σύγχρονη ιστορία, αφού ήταν μέχρι το 1957 απομονωμένη κοινότητα των λεπρών της Ελλάδας. Ευτυχώς στο καραβάκι πρόλαβα να διαβάσω από μια συνεπιβάτισσα λίγα πράγματα για την ιστορία του νησιού και εκτέλεσα και χρέη ξεναγού μόλις πατήσαμε στο νησί. Η περιήγηση στο νησί είναι μοναδική εμπειρία. Οι δρόμοι, τα σπίτια, το ίδιο το νησί σαν να σε περιμένουν να σου πουν την ιστορία τους, σε κυριεύει μια περίεργη αίσθηση που χαράσσει τις εικόνες στο μυαλό.

Μετά από σύσκεψη αποφασίζεται να πάμε στο Μπαλί για μπάνιο και φαγητό. Ο δρόμος ήταν αρκετός αλλά μας αποζημίωσε με ένα γρήγορο ρυθμό, με ωραίες ανοιχτές στροφές, ωραία θέα και ένα καλό ξεμπούκωμα στα μοτέρ! Μια γρήγορη βουτιά, πολύ φαΐ, και επιστροφή ανατολικά στο Ηράκλειο για το αναπόφευκτο κλείσιμο της αυλαίας. Προλάβαμε μόνο να στείλουμε αντιπροσωπία 4 γυναικών στα λιοντάρια για λίγες μπουγάτσες, τις οποίες απολαύσαμε στο πλοίο, σαν μια τελευταία προσπάθεια να γλυκαθούμε από την πίκρα της λήξης άλλης μιας υπέροχης εκδρομής στην περήφανη Κρήτη μας!

Τα λόγια δεν φτάνουν για να εκφράσουν την ευγνωμοσύνη μας στα Κρητικά μέλη που οργάνωσαν την εκδρομή κυρίως τον Μιχάλη και τον Ζάχο, αλλά και σε όλους τους Κρητικούς που ήρθαν μαζί μας και τους γνωρίσαμε από κοντά.  Η Κρήτη είναι πολύ μεγάλη για να τη γνωρίσεις σε 3 μέρες, αλλά την Κρητική φιλοξενία προλάβαμε να τη χαρούμε επαρκώς! Άντε λοιπόν, ας αρχίσουν οι ετοιμασίες του χρόνου να έρθουμε για την άλλη μεριά!!

Γιάννης Τσερτσιγιάννης - Tserts

Σχόλια - εντυπώσεις στο forum

Φωτογραφίες

Μερικά Video

Τελευταία ανανέωση ( 25.06.08 )