Γευση Εκδρομων

Our collection

Member subscription 1 year - Rest of Greece
Member subscription 1 year - Rest of Greece
E20.00

Member subscription 1 year
Member subscription 1 year
E20.00

Fleece
Fleece
E25.00

T-Shirt HTC 300
T-Shirt HTC 300
E10.00

Sticker #1
Sticker #1
E1.00

T-Shirt HTC 300 Woman
T-Shirt HTC 300 Woman
E10.00

Polo casual wear - Blue
Polo casual wear - Blue
E16.00

Click for Athens, Greece Forecast
Αρχική σελίδα
Μεγάλο Service σε TA650 PDF Εκτύπωση E-mail
Γράφει ο/η KonKost   
14.04.11

Παρακολουθήστε βήμα - βήμα την εργασία του μεγάλου service ΤΑ650 με φωτογραφίες και οδηγίες απο τα

μέλη του HTC forum : Konkost & Gonzo

 

Το άρθρο στο forum 

 

Ο ασθενης ηταν το ΤΑ 650 του Κωστα (gonzo) Η δουλεια ξεκινησε κατα τις  -11 το πρωι και τελειωσε κατα τις 5+ το απογευμα με διαλειμα για φαγητο, αρκετα τσιγαρα και κουβεντουλα

Εγιναν οι εξης εργασιες:
Aλλαγη λαδιων και φιλτρου λαδιου
Αλλαγη μπουζι
Καθαρισμα φιλτρου Κ&Ν και φιλτροκουτιου
Ρυθμιση βαλβιδων
Συγχρονισμος καρπυρατερ
Και κατι ψιλα ακομα...

Τα εργαλεια που χρησιμοποιηθηκαν συνηθως βρισκονται σε μια τυπικη ερασιτεχνικη εργαλειοθηκη Εκτος ισως απο το κλειδι για το φιλτρο λαδιου,το μπουζοκλειδο της honda και τα φιλερ Το carbtune, το χωνι, το δοχειο συλλογης του λαδιου, η φιαλη πεπιεσμενου αερα, το απορυπαντικο και το λαδι της Κ&Ν δεν ειναι ακριβως εργαλεια αλλα απαραιτητα για τις εργασιες που περιγραφονται

Εξισου «απαραιτητα» ειναι ο καφες τα τσιγαρα (για μενα) και η καλη παρεα!
Και φυσικα χρειαζεται ΑΝΕΣΗ ΧΡΟΝΟΥ!

Αρχικα εφυγε απο πανω η ποδια του κινητηρα προκειμενου να αλλαχθουν
το φιλτρο και τα λαδια οσο ηταν ζεστα  Στον χωρο γυρω και πανω στο φιλτρο η μουργα ηταν απιστευτη!Υπηρχε ενα μειγμα απο χωμα λαδια και...πετρες (βγηκε μια με διαμετρο 4εκ. περιπου!)
Οση ωρα στραγγιζε το λαδι εφυγε οτι επρεπε να φυγει απο την μηχανη για να φτασουμε στα ενδοτερα Σελα,ζελατινα,πλαστικο οργανων,φερινγ,ρεζερβουαρ

Αφου στραγγισε το λαδι απο τον κινητηρα μπηκε ξανα η ταπα αποστραγγισης και ηρθε η σειρα του φιλτρου λαδιου Ξεβιδωθηκε αρχικα με το καταλληλο εργαλειο και κατοπιν με το χερι

Αφου στραγγιξαν και απο κει τα λαδια καθαριστηκε η περιοχη που εφαρμοζει το φιλτρο και μπηκε το καινουριο αφου πρωτα λαδωθηκε η τσιμουχα του
Το φιλτρο σφιχτηκε με το χερι (οπως πρεπει) και λιιιιιγο ακομη με το κλειδι (οπως συνηθιζω εγω) Μπηκε η απαιτουμενη ποσοτητα λαδιου στο μοτερ (motul 5100 sae 15-50) και τελειωσαμε ετσι την βρωμοδουλεια!
Ανοιχτηκε το φιλτροκουτι ξεβιδωνοντας τις 8 βιδες που συγκρατουν το καπακι του με το καταλληλο σταυροκατσαβιδο και αντικρισαμε αυτο:

Το χαρτακι που φαινεται ειναι εκει αγνωστο απο ποτε και κυριως αγνωστο πως βρεθηκε εκει μεσα!! Το φιλτρο ηταν σχεδον εξολοκληρου βουλωμενο απο ενα πραγμα σαν στοκος που δημιουργηθηκε απο την αναμειξη του λαδιου του φιλτρου και της σκονης απο τα βουνα και τα λαγκαδια!
Το δε φιλτροκουτι ειχε αντιστοιχα τα χαλια του!

Βγηκε και καθαριστηκαν αμφοτερα το μεν φιλτρο με το ειδικο καθαριστικο της Κ&Ν το δε φιλτροκουτι με απορυπαντικο πιατων Επισης καθαριστηκε με σαπουναδα το μικρο σφουγγαρενο φιλτρο που βρισκεται κλεισμενο στην ακρη του φιλτροκουτιου και αποτελει μερος στο κυκλωμα αναπνοης των καρπς
Για την εξαγωγη του φιλτροκουτιου πρεπει να λασκαριστουν τα δυο κολαρα που πιανουν πανω στα καρμπς να ξεβιδωθει η  βιδα που το συκγρατει απο μπροστα και να βγει και το σωληνακι που παει στο χωρο με το μικρο σφουγγαρενιο φιλτρο

Αφου γινουν αυτα τοτε το ανασηκωνουμε και ξεκουμπωνεταται μονο του το κοντο σωληνακι των αναθυμιασεων που πηγαινει στην πισω κυλινδροκεφαλη Εμεις ξεκουμπωνουμε το σωληνακι απορροης του λαδιου και το σωληνακι που παει στο PAIR system Ταπωνουμε κατοπιν με χαρτι,πανι ή σακουλα τις εισαγωγες των καρμπς και το σωληνακι των αναθυμιασεων μην τυχον και πεσει τιποτα μεσα οποτε πλεον μπροστα μας εχουμε αυτη την εικονα (συνηθως χωρις το χωμα):

Ο καθαρισμος του Κ&Ν φιλτρου αερα γινεται ως εξης:
Γυρναμε το φιλτρο τουμπα και με μικρα ελαφρια χτυπηματακια σε σχετικα επιπεδη επιφανεια αφαιρουμε οση σκονη-σκουπιδια μπορουν να αφαιρεθουν μ’αυτον τον τροπο Κατοπιν ψεκαζουμε την επανω πλευρα του με το καθαριστικο και το αφηνουμε μερικα λεπτα να ενεργησει Τελος το βαζουμε κατω απο την βρυση και ριχνουμε αφθονο νερο (ΟΧΙ ΜΕ ΠΙΕΣΗ) απο την κατω πλευρα του να ξεπλυθει Αντιθετα δηλ. απο την ροη του εισερχομενου αερα Και...ετοιμο!
Αφεθηκαν λοιπον ολα να στεγωσουν με την ησυχια τους και ασχοληθηκαμε με την αντικατασταση των μπουζι Μετρηθηκε το διακενο των νεων (NGK DPR8EA-9) μπουζι με φιλερ για σιγουρια οτι ειναι 0,8-0,9mm Εργασια οχι απαραιτητη μιας και τα καινουρια μπουζι ειναι ΟΚ ..αλλα ποτε δεν ξερεις! Για να εχουμε ευκολη προσβαση στο αριστερο μπουζι του εμπρος κυλινδρου επρεπε να ξεβιδωθουν οι 3 βιδες που κρατουν το αντιστοιχο ψυγειο στη θεση του και να παραμεριστει
Αφαιρεθηκε η πιπα με το προστατευτικο καλυμα της τρυπας και φυσηξαμε την εσοχη (τι εσοχη δηλαδη ολοκληρη σπηλια ειναι!) με σπρει πεπιεσμενου αερα μην τυχον εχει εγλωβιστει εκει μεσα τιποτα και πεσει μεσα στον κυλινδρο!
Η αφαιρεση του παλιου εγινε φυσικα με το μαμα μπουζοκλειδο (το μονο καλο-χρησιμο εργαλειο που εχει στην εργαλειοθηκη του το ΤΑ) με την συνδρομη καστανιας με καρυδακι

Τοποθετηθηκε το καινουριο μπουζι αφου ομως πρωτα μπηκαν μια-δυο σταγονες λαδι στο σπειρωμα του με την βοηθεια του δεικτη λαδιου του μοτερ

Το μπουζι σφιχτηκε με το μπουζοκλειδο Αρχικα με το χερι οσο πηγαινε και κατοπιν με την καστανια κατα ½ με ¾ της στροφης Μπηκε και η μπουζοπιπα και τελος!
Το ψυγειο προτιμησαμε να μην το βαλουμε ακομα στη θεση του προκειμενου να διευκολυνθουμε αργοτερα στην αφαιρεση της αριστερης βιδας απο το καπακι της βαλβιδας εξαγωγης του μπροστα κυλινδρου Ο τροπος εξαγωγης αυτης της βιδας φαινεται στις  παρακατω φωτο



Σειρα ειχε το δεξιο μπουζι του πισω κυλινδρου στο οποιο για να εχει κανεις προσβαση και ευχερεια κινησεων πρεπει να αφαιρεθει το φιλτροκουτι! Δουλεια που ειχε γινει νωριτερα ετσι κι αλλιως Ακολουθηθηκε η ιδια διδικασια με το μπροστα αριστερο μπουζι αλλα πιο ευκολα μιας και εδω υπαρχει χωρος Επειτα βγηκαν και τα αλλα δυο Τα ευκολα Δεξιο μπροστα και αριστερο πισω κυλινδρου Αλλα δεν μπηκαν τα καινουρια προκειμενου να μπορει να γυρισει ευκολοτερα το μοτερ για να συγχρονιστουν τα σημαδια για την ρυθμιση των βαλβιδων
Προκειμενου να υπαρχει προσβαση στις βαλβιδες εισαγωγης του πισω κυλινδρου πρεπει να αφαιρεθει απο το καπακι της κεφαλης ο σωληνας του ψυκτικου λυνοντας το κολαρο του

Για να υπαρχει προσβαση στις βαλβιδες εισαγωγης του μπροστα κυλινδρου πρεπει να αφαιρεθει απο το καπακι της κεφαλης το σωληνακι που καταληγει στο PAIR system

Βγηκε και απο την θεση του το δεξιο ψυγειο Τραβηχτηκε λιγο πιο πισω και σταθεροποιηθηκε εκει με την βοηθεια ενος καλωδιου Ετσι πλεον μπορουσε να ρυθμιστει και η βαλβιδα εξαγωγης του εμπρος κυλινδρου

Ξεβιδωθηκαν με αλλεν οι δυο ταπες στο καπακι του βολαν Πισω απο την μεγαλη βρισκεται το παξιμαδι του βολαν Αφαιρωντας την πανω ταπα εχουμε την δυνατοτητα να δουμε και να κεντραρουμε ακριβως τα σημαδια προκειμενου να γινει η ρυθμιση


Η διαδικασια ρυθμισης εχει ως εξης:
Για τον πισω κυλινδρο
1. Λυνουμε τις 2 βιδες που συγκρατουν τα καπακια των βαλβιδων

2. Κατοπιν με την βοηθεια της καστανιας με το καταλληλο καρυδακι γυρναμε τον στροφαλο αριστεροστροφα μεχρι να δουμε απο την τρυπα το σημαδι που βρισκεται διπλα στα γραμματα RT Ευθυγραμιζουμε το σημαδι με εκεινο που υπαρχει χαραγμενο στο πανω μερος της τρυπας

3. Πιανοντας τωρα τα κοκκορακια και κουνωντας τα πανω κατω θα πρεπει να αισθανθουμε ενα μικρο τζογο Αυτος επιβεβαιωνει οτι το πιστονι βρισκεται στο ανω νεκρο σημειο (ΑΝΣ) της διαδρομης του στη φαση της συμπιεσης Ο τζογος αυτος πρεπει να υπαρχει και στις τρεις βαλβιδες Αν ο τζογος αυτος δεν υπαρχει τοτε γυρναμε ξανα αριστεροστροφα κατα 360ο τον στροφαλο και ευθυγραμιζουμε παλι τα σημαδια Τωρα πλεον λογικα θα πρεπει να υπαρχει τζογος και ειμαστε στο ΑΝΣ της συμπιεσης Αρα τωρα μπορουμε να ελεγξουμε-ρυθμισουμε τις βαλβιδες

4. Ελεγχουμε με το φιλερ το διακενο να ειναι μεσα στα ορια του κατασκευστη Δηλ 0,13-0,17mm για τις βαλβιδες εισαγωγης και 0,18-0,22mm για την εξαγωγης Αν ειναι εκτος οριων ή αν ειναι κοντα στα προαναφερθεντα ορια τοτε πρεπει να ρυθμιστουν

5. Αν ειναι απαραιτητο να ρυθμιστουν τοτε λασκαρουμε το παξιμαδι που σφιγγει τον ρεγουλατορο και τοποθετουμε το καταλληλο φιλερ (0,15 για τις εισαγωγης και 0,20 για την εξαγωγης) αναμεσα στον ρεγουλατορο και την βαλβιδα
Αναλογως βιδωνουμε ή ξεβιδωνουμε με ενα μυτοτσυμπιδο τον ρεγουλατορο ωστε να επιτευχθει το σωστο διακενο

Σφιγγουμε κατοπιν το παξιμαδι ενω ταυτοχρονα κραταμε  τον ρεγουλατορο  με το μυτοτσιμπυδο Αν το διακενο ειναι πλεον ενταξει θα πρεπει να περναει το φιλερ με τετοιο τροπο ωστε ουτε να ζοριζεται αλλα ουτε να περνα τελειως ελευθερα
6. Αφου τελειωσουμε επανελεγχουμε ολες τις βαλβιδες και αν ειναι ενταξει βιδωνουμε τα καπακια τους και προχωραμε στον αλλο κυλινδρο
Για τον μπροστα κυλινδρο
Η διαδικασια ειναι η ιδια Διαφοροποιειται μονο στο 2ο βημα οπου γυρνωντας τον στροφαλο θα πρεπει να ευθυγραμμισουμε το σημαδι με τα γραμματα FT
Αφου τελειωσουμε και με τον εμπρος κυλινδρο τοποθετουμε στην θεση τους οτι εχουμε αφαιρεσει (σωληνακια, ψυγεια, ταπες) και τοποθετουμε και τα δυο καινουρια μπουζι που ειχαμε αφησει σε εκρεμοτητα
Τελος και οι βαλβιδες Παμε παρακατω:
Tα καρμπυρατερ ψεκαστηκαν  με ειδικο σπρει καθαρισμου και μπηκε το φιλτροκουτι στη θεση του Ακολουθως τοποθετηθηκε το φιλτρο αερα αφου λαδωθηκε με το λαδι της Κ&Ν και το μικρο σφουγγαρενιο φιλτρο στη θεση τους
Το φιλτροκουτι εκλεισε και τοποθετηθηκε προχειρα το ρεζερβουαρ για να παρουμε βενζινη για τον συγχρονισμο που ακολουθησε

Για τον συγχρονισμο των καρμπυρατερ εχω αναφερθει σε αλλο ποστ μου να μην τα ξαναλεω
Στη συνεχεια μπηκαν πανω στη μηχανη οτι ειχε βγει απο πανω στην αρχη και...
ΤΕΛΟΣ

ΤΙ ΔΕΝ ΓΡΑΦΕΙ ΤΟ SERVICE MANUAL ΤΟΥ HYNES
- Οταν αλλαζετε λαδια εχετε προχειρα μερικα παλια πανια ή ενα ναυλον που θα στρωσετε κατω απο τον κινητηρα Ειναι σχεδον σιγουρο οτι μια μικρη ποσοτητα θα σας ξεφυγει εξω απο το δοχειο συλογης! Μαζι με το χαρτι υγειας και τα γαντια μιας χρησης αποτελουν βασικα «εργαλεια» γι’ αυτην την βρωμικη δουλεια!
- Αφου αφαιρεθει το φιλτροκουτι καλο ειναι να κλειστουν με καποιο τροπο οι εισαγωγες των καρμς και το σωληνακι των αναθυμιασεων ειδικα αν δεν δουλευετε σε καθαρο περιβαλον
- Για να αλλαχτει το αριστερο μπουζι του εμπρος κυλινδρου πρεπει να βγει απο την θεση του το αριστερο ψυγειο και να παραμεριστει (δεν λυνουμε κολαρα, οποτε και δεν αδειαζει το ψυκτικο υγρο) Και αυτο γιατι ετσι γινεται πιο ευκολα η δουλεια μας αλλα και ελαχιστοποιειται ο κινδυνος να γινει ζημια στο ψυγειο
- Για να αλλαχτει το δεξιο μπουζι του πισω κυλινδρου πρεπει να αφαιρεθει το φιλτροκουτι
- Για να υπαρχει προσβαση στις βαλβιδες εισαγωγης του πισω κυλινδρου πρεπει να αφαιρεθει απο το καπακι της κεφαλης ο σωληνας του ψυκτικου υγρου Βγαζοντας τον μια ποσοτητα ψυκτικου διαφευγει Καλο λοιπον ειναι να τσεκαριστει μετα το τελος της εργασιας η σταθμη στο δοχειο υπερχειλησης
- Για να υπαρχει προσβαση στις βαλβιδες εισαγωγης του μπροστα κυλινδρου πρεπει να αφαιρεθει απο το καπακι της κεφαλης το σωληνακι που καταληγει στο PAIR system
- Για να βγει το καπακι και να ρυθμιστει η βαλβιδα εξαγωγης του εμπρος κυλινδρου πρεπει να βγει απο την θεση του το δεξιο ψυγειο (δεν λυνουμε κολαρα, οποτε και δεν αδειαζει το ψυκτικο υγρο) και να σταθεροποιηθει με καποιον τροπο πιο πισω
- Τα καπακια των βαλβιδων ασφαλιζουν με δυο 8αρες βιδες Χρησιμοποιηστε σε καποιες απο αυτες πολυγωνο και σε καποιες αλλες ταυ αναλογα τον χωρο που υπαρχει και το πως βολευεστε Το γερμανικο 8αρι απαγορευεται δια ροπαλου!
-   Η αριστερη βιδα στο καπακι της βαλβιδας εξαγωγης του μπροστα κυλινδρου λασκαρει μεν το ιδιο ευκολα (ή δυσκολα) με τις αλλες αλλα δεν μπορει κατοπιν να χρησιμοποιηθει εργαλειο στο σημειο που βρισκεται για να βγει τελειως οποτε αναλαμβανουν τα χερια Και αν εχετε παιδικα χερια εχει καλως...
Για να ξαναμπει δε ειναι ακομα πιο δυσκολο και απαιτειται σταθερο χερι και πολυυυυ υπομονη και ψυχραιμια!
-   Το σπαστο πολυγωνο 10αρι που φαινεται στις φωτογραφιες του service manual ΔΕΝ ειναι το μοναδικο 10αρι που θα χρειαστειτε για τις βαλβιδες Δεν χωραει παντου! Αυτοσχεδιαστε!!
-   Στα καπακια των βαλβιδων υπαρχουν O-Rings Ακομα και αν σας φαινονται ενταξει αλλαξτε τα!! Το να λυσεις ξανα την μιση μηχανη γιατι χανει απο κει λαδι δεν ειναι οτι καλυτερο! Σας το λεει ενας παθων!
-   Η τοποθετηση του φιλτροκουτιου ειναι πονεμενη ιστορια! Για να εφαρμοσει ταυτοχρονα και σωστα (το γρηγορα το ξεχναμε) στις εισαγωγες των καρμς χρειαζται καποιο λιπαντικο στα σημεια επαφης , ταχυδακτυλουργικα κολπα, και κανα μπινελικι! Συνηθως χρησιμοποιω και τα τρια μαζι!
-   Αν το λαστιχο που εχει το καπακι του φιλτροκουτιου εχει χαλαρωσει και δεν μενει στη θεση του κανοντας μας την ζωη δυσκολη λιγο γρασο στα καταλληλα σημεια θα λειτουργησει σαν κολλα και θα το τιθασευσουν!

ΣΗΜΕΙΩΣΕΙΣ
1.Τα λαδια (και το φιλτρο λαδιου) αλλαζονται παντα ζεστα
   Ειναι μια εργασια που μπορει να κανει ο καθενας Εκτος βεβαια απο κατι τυπους σιδεροφαγους
2.Οι βαλβιδες ρυθμιζονται με εντελως κρυο μοτερ
   Ειναι μια εργασια που δεν μπορει να κανει ο καθενας Δεν ειναι δυσκολη αλλα λιγο μπελας στο ΤΑ και ισως χρειαζεται μια μικρη εμπειρια Παντως και λαθος να ρυθμιστουν στην χειροτερη πατε το ΤΑ στον μαστορα και το φερνει στα ισα του! Οι σιδεροφαγοι παντως αποκλειονται και απ’ το να βλεπουν!
3. Τα μπουζι καλο ειναι να αλλαζονται με κρυο μοτερ
    Το επομενο ισως σταδιο για καποιον που εχει αλλαξει αρκετες φορες λαδια και θελει να ανεβει ενα επιπεδο            Ιδιαιτερη προσοχη απαιτει το βιδωμα γιατι εδω τα λαθη πληρωνονται ακριβα! Τον σιδεροφαγο δεν τον στελνουμε ουτε να αγορασει τα μπουζι!
4. Ο συγχρονισμος και η ρυθμιση των καρμπς γινεται σε θερμοκρασια λειτουργιας
    Συγχρονισμο στο ΤΑ νομιζω οτι μπορει να κανει ο καθενας αρκει να εχει το carbtune ή αντιστοιχο οργανο και να μην φοβαται τα εργαλεια ή να μαθει Ο σιδεροφαγος δεν θα μαθει ποτε!

ΥΓ1 Εκει στο Hamamatsu οι σχεδιαστες της Honda θα πρεπει να προσπαθησαν πολυ για να καταφερουν σε τοσο πολυ χωρο να στριμωξουν τοσο λιγα κομματια που απαιτουν λυσιμο για να κανει καποιος ενα απλο service σε εναν τοσο απλο κινητηρα! Φανταζομαι οτι τους σιχτιριζουν κι αλλοι εκτος απο ‘μενα!
Οσο για τα πλαστικα.....
ΥΓ2 Εχω παψει (σχεδον) να πιστευω οτι οι μηχανικοι περνουν πολλα για το service (αν κανουν οσα πρεπει) στον κινητηρα του ΤΑ

Τελευταία ανανέωση ( 14.04.11 )
 
Επόμ. >
© 2017 www.transalp.gr
Joomla! is Free Software released under the GNU/GPL License.